بیوگرافی رامبد جوان
گلچین اشعار ناب، مطالب عمومی، علمی و آموزشی
بیوگرافی رامبد جوان
شنبه 7 شهريور 1394 ساعت | بازديد : 2671 | نويسنده : رامین | ( نظرات )



رامبد جوان که دارای اصالت آذری است در سال 1350 در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی در کودکی همسایه دیوار به دیوار رضا شفیعی جم بوده ‌است. رامبد یک خواهر به نام پوپک دارد که 8 سال از خودش بزرگ‌تر است و اسم رامبد را او برایش انتخاب کرده است. چندان به فوتبال علاقمند نیست ولی موسیقی را خیلی دوست دارد.

رامبد جوان در دهه هفتاد با ماندانا روحی ازدواج می‌کند. همسرش هم مانند او هنرمند بوده است. نکته جالب در مورد ازدواج اول رامبد جوان این است که سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت، خطبه عقد او و همسرش را جاری کرده است. اما پس از چند سال رامبد و همسر اولش (ماندانا) از هم جدا می‌شوند!

رامبد پس از جداییش از ماندانا دوباره به فکر ازدواج می‌افتد. این بار با سحر دولتشاهی که او نیز بازیگر است آشنا می‌شود. داستان آشنایی رامبد و سحر از یک نمایش تئاتر کلید می‌خورد. سحر دولتشاهی عضو گروه تئاتر پسیانی بوده و آتیلا پسیانی در این آشنایی نقش پر رنگی داشته است. رامبد و سحر در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ ازدواج می‌کنند. این دو در سریال مسافران با یکدیگر هم بازی بودند. رامبد جوان سال گذشته به مناسبت روز زن به  همسرش یک موتور سیکلت هدیه داد!

اما ظاهراً این بار هم قرار بود که ازدواج به جدایی ختم شود. سحر دولتشاهی در گفتگو با مجله‌ی «همشهری جوان»، جدایی و طلاقش از رامبد جوان را تأیید کرد. ظاهرا، دلیل این طلاق، ایجاد رابطه بین رامبد جوان و نگار جواهریان که در فیلمی با هم  همبازی شده اند، بوده است.

به گزارش سینماژورنال ظاهراً  در جریان نمایش “دیوار چهارم” بود که میان نگار جواهریان و رامبد جوان آشنایی شکل گرفت و همین آشنایی به ازدواج انجامید.

فعالیت‌های هنری رامبد جوان :

رامبد کار هنری خود را در سال 1373 ابتدا با تئاتر آغاز کرد و سپس به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان کارش را در تلویزیون و سینما نیز ادامه داد. اولین کارگردانی‌اش در تئاتر هم تئاتری برای معلولین بوده که به گفته خودش بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است. او در همین سال در مجموعه صرفه‌جویی در آب کارش را در تلویزیون شروع کرد و سپس در برنامه نوروز 74 نقش آفرینی داشت.

پس از آن در سال 74 در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی پرطرفدار همسران (به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام) علی‌رغم اینکه نقش کوتاهی داشت، توانست توجه خیلی‌ها را به سوی خود جلب کند و پس از این حضور کوتاه و البته موفقیت‌آمیز او برای بازی در نقش فرید در سریال “خانه سبز” انتخاب شد و همین رامبد را به قله‌های موفقیت رساند. وی در همان سال در مجموعه فروشگاه به کارگردانی احمد بهبهانی نقش آفرینی کرد. جوان همچنین بین سال‌های 74 و 75 در مجموعه "نوعی دیگر" بهروز بقایی هم حضور داشت.


رامبد کارگردانی ۴ مجموعه تلوزیونی به نام‌های: گمگشته، نشانی، مسافران و توطئه فامیلی را تا کنون بر عهده داشته و در چندین فیلم سینمائی نیز بازی کرده است.

مهم‌ترین آثار سینمایی وی عبارت‌اند از: مومیایی ۳، اسپاگتی در هشت دقیقه (بازیگر و کارگردان)، پسر آدم-دختر حوا، ورود آقایان ممنوع (بازیگر و کارگردان)، دختر شاه پریون، گناهکاران، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران و آزادی مشروط.

 

جوایز و افتخارات:

در سال ۸۴ جایزه بهترین کارگردانی را فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه به دست آورد و در جشنواره فجر ۳۱ در سال ۹۱ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را برای بازی در فیلم گناهکاران به دست آورد.

 

رامبد جوان اخیراً برنامه خندوانه را روی آنتن شبکه نسیم دارد و در این برنامه به عنوان مجری و کارگردان فعالیت می‌کند، رامبد در سال ۹۱ هم برنامه گپ را از شبکه آی فیلم اجرا می‌کرد.

رامبد جوان در برنامه کلاه قرمزی ۹۲ میهمان افتخاری برنامه بود، وی در سال ۹۰ نیز در یک برنامه جالب میهمان عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ بود که فردوسی‌پور را تا مرز دیوانگی پیش برد.



موضوعات مرتبط: بیوگرافی , , ,

|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست






مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
تبادل لينک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تک درخت و آدرس lonetree.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سايت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 777
:: کل نظرات : 19

آمار کاربران

:: افراد آنلاين : 1
:: تعداد اعضا : 10

کاربران آنلاين


آمار بازديد

:: بازديد امروز : 136
:: بارديد ديروز : 0
:: بازديد هفته : 437
:: بازديد ماه : 4372
:: بازديد سال : 15497
:: بازديد کلي : 275879
منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری